Het gaat ons om een stevige basis: een ontspannen leraar die met plezier voor de groep staat. Wij zetten de interactie tussen leraar en leerlingen centraal. Daar waar die interactie beter kan, kijken we naar de performance van de leraar.
Onze aanpak is altijd op maat, in overleg, praktisch en aansluitend op de dagelijkse onderwijspraktijk.
Inhoud en vorm in overleg, afgestemd op school en team
Actieve trainingen, veel doen, proberen, kijken en duiden
Wat je vandaag leert is morgen toepasbaar in je eigen les.
Alle trainingen, coaching en adviezen van ons gaan over de docent en zijn performance voor de groep. Niet zozeer wat je vertelt, maar hoe je dat doet, bepaalt of leerlingen zullen opletten en openstaan voor een verbinding met jou.
Een goede performance gaat over stemgebruik, lichaamstaal en contact. Acteurs weten als geen ander hoe je kunt spelen met de aandacht van een publiek. De technieken die acteurs, regisseurs en scenarioschrijvers gebruiken om het publiek betrokken te houden, vertalen we in de trainingen naar onderwijssituaties.
Het gaat NIET om het leren toneel te spelen, maar om de technieken achter het toneelspel te doorgronden. Zet lichaamstaal en stemgebruik functioneel in, Werk met spanning om nieuwsgierigheid te triggeren, gebruik verhaalstructuren om de concentratieboog van leerlingen te volgen.
Wees je bewust van je non-verbale communicatie. Want dat bepaalt HOE je overkomt. Leer hoe je jouw non-verbale communicatie kunt aanscherpen om de interactie met leerlingen te verbeteren.